Thursday 2 February 2012

Usia Midi?? aku tak kisah...

Hmmm, dah jadi wanita midi??












Puisi Wanita...  

     wanita umpama bunga mawar
     indah nian
     dari putik hingga mekar
     dipuja-puja menjadi igauan 
     hingga ke akhirnya.... 
     pun gugur,
     mengindahkan laman jua...

      ( nukilan spontanku dedikasi untuk wanita )

 
Pada usia sekarang, ai suker baca majalah Midi. Sebulan sekali ader lah ai beli. Yer lah kan, sesuai sangatlah cari info2 tentang rakan2 sebaya. Sebenarnya masa terlalu cepat berganti, rasa2nyer baru semalam aku berusia 20, 21, 22 dan seterusnya...ha, ha.. :-)

Pabila terjumpa  teman-teman lama, ader yang mengandung lagi ( katanya eksiden! )   , ada jugak yang mendukung baby dan yang bestnyer ada yang dah pun menimang cucu sendiri!! Berapa umur korang menikah hah??? 

Anak2 aku masih kecik belaka. So, lambatlah sangat lagi detik aku menjadi nenek. Sementara tuh, aku muda selalu...he, he..

Apa pon, kita perlu sedar usia kian meningkat dari masa ke masa. Hadapilah ia seadanya. Kekadang aku terfikir2 lambat nyer lagi nak pencen? Doaku hanya satu, agar sempat  jua melihat abang, kakak dan adik berjaya dan bahagia.... amin.


                               
Menjadi tua adalah proses alami. 
Tak der sesiapa pun yang terkecuali kecuali yang mati muda...eeiii. 
Bukankah kehidupan pada usia matang lebih bermakna, 
lebih mantap dan lebih lengkap? 4 siries la katakan, he..he..





No comments: