Sunday 12 February 2012

Kisah Lucu, Ayam Brand vs Pati Prune Inner Shine

Pada suatu masa lama dahulu, aku sekeluarga pergi ke Giant untuk beli bebarang keperluan. Tengah ralit pilih2 barang, tetiber abang dan kakak menunjukkan pati ayam bren. Budak2 tuh nak minum benda tu??. Okay ah...

Terpikir gaks......bagusnya bebudak sekarang, pandai pilih makanan yang berkhasiat, tak macam akus masa kecik2 dahulu...mana tau zat dan khasiat bagai. Teruja lah aku punya anak2 yang genius sejak kecil. 

Malamnya, tak sabau2 lah dua orang budak tu nak minum. 
" umiiii......" jerit kakak.
" wai??"
"kakak bukan nak benda niii..."
 rupa-rupanya mereka tersalah ambik, fahamlah aku hajat besar diorang nakkan pati prune.

" umi tak kira, mesti habiskan jugak sekotak ni....tau" arahku dengan kejamnya. Kesian..

Seterusnya, aku terdengar bunyi werk...werkkk yang diselangi dengan derai ketawa mereka. Lepas tuh, werrrkk.... lagi sampailah habis sebotol seorang. Esoknyer sudah tak tertelan oleh mereka. Sebenarnya, aku bukanlah nak menzalimi anak2 tapi sajer nak beri pengajaran.

Hasil pengaruh iklan tv...  
nak beli yang ni ke yang di bawah niss?? 
agaknyer itulah monolog demer 2 orang tuh.

" tuu lah, lain kali kalau nak beli sesuatu kena pastikan betul2 deh!" nasihatku penuh hemah. Semenjak itu, aku peratikan si kakak dan abang dah pandai teliti barang sebelum dibeli. Kakak tu berlebih2 pulaks, cerewet.

No comments: