Monday 13 February 2012

Awas!! Wanita Dpukau dengan Emas

Bagi orang tua dulu2, wanita pabila dah kahwin mesti pakai barang kemas emas kendatipun sebesar janggut udang. Kalau tidak suaminya akan dilabel sengkek. Rendah martabat di mata mentua raya. Semakin banyak emas bergayutan pada badan, semakin bagus dan tinggi status di mata orang. Betul tuu.. sebab harga mas kan meningkat dari masa ke masa. 

Tadi ada orang koperasi datang ke tempat kerja aku. Promote supaya jadi ahli. Ohhh, ai dah jadi ahli dan sudah jadi peminjam tegar!! he, he.. .tersongeh2 si promoter tuh. Mungkin kali pertama dengar pengakuan yang begitu telus dan mulus.

Then, diorang dekat padaku dan buka sebuah beg kain yang buruk kelepuk.... jeng, jeng...jeng... WOW! banyakk nyess barang kemasss... ai seh, nak...nak. Aku kena pukau. Naik berpinau mata kuss.
 
 
 

 emas RM180 pergram termasuk upah dan insurans ( maklumlah utaanggg...) aku tak beli pun tadi sebab semuanya berat2 dan besar2 belaka. Bukan tak elok yang besar tapi takut pokek aku demam tak kebah2 nanti... hu..hu.


 
satu pelaburan yang bijaksana...oh.. 
best gaks kalo aku dapat bantuan 1 Malaysia, kan??


No comments: