Thursday 2 February 2012

Naik Rumah Aku....

Aku pindah ke rumah niss pada akhir 2009. Aku ingat, kalau sempat duk sini sebelum abang periksa UPSR, aku nak ajak 2,3 orang kawan baiknya untuk sama2 belajar kat sini. Bolehlah aku tusyen sikit2, buat pengeras semangat. Tapi tak dan jugak...

So, tahun ni, giliran kakak pulaks. Aku juga pasang hajat yang sama kalau mak ayah diorang izinkan. Tentu kakak seronok belajar. Kalau jadik lah...insya-Allah.

Kali nis, aku nak mengundur ke belakang. Ceritakan hal2 silam. Tapi ok lan kan. Kekadang kita kena turn untuk refresh balik. 

Seperti biasanya, sebelum masuk rumah, aku buat sembahyang hajat. Mintak Allah sejahterakanlah dan berkatilah aku dan jejiran semer. Projek naik rumah niss sebenarnya tertangguh hingga ke setengah tahun, baru jalan....

Kenangan  suatu masa dulu eh...
( khas untuk teman2 dan jiran2 yang sungguh cakner...)
                                       
pakat2 sumbang tenaga. tima kasih, budi baik tuan2 dalam ingatan jua...
                                       
 jiran2ku yang baik, mesra dan cakner.....
                                             
 hah, dah habis gas ke bang??ah, suddah!
                                                     
turut sama menyumbangkan tenaga.
naper jauh benor tuh pegang sudip, ustaz?
                                                  
 dah masak cik kiah oii? mak... nak jugak!!
                                                  
 lambat pulak masak lempeng aku nih. Geram ehh..
                                        
sempat gaks posing yer kak. Udah makan ke belum che ani dan che da.......
comel sokmo...akaks cucuk botox eh?
                                               
Antara tetamu awal aku, tengok sinih, malu2 pulaks...
                                      
jemput makan lah deh...
                                                                
    
  kat luar sempit ni pun,  jadik gak.
 sodap yer masakan orang sini kan?? tambah lagi ah.

   kalau ader rezeki, kita makan kambing lagi eh? emmm, sodaapnyer...       

No comments: