Tuesday 21 February 2012

Pesta Layang-layang Pasir Gudang

Pada 20 Feb lepas, berlangsungnya Pesta Layang-layang di Pasir Gudang. Bess nye kalau aku berkesempatan melihatnya secara live.

Antara impian aku yang belum terlaksana ialah membawa anak2 ke pesta layang-layang tu.  Kononnn... bawak anak2, padahal maknya yang terujass sangat. Setiap kali menonton or membaca surat kabar tentang pesta ni, pasti membuatkan aku terkilan! aku teringin ke sana tapi apakan daya hamba....

 aku suker tengok layang2... yang terputus talinya lagi cantik.
masa kecik2 dulu, aku buat wau pakai kertas surat kabor aje. 
Menitik2 air liyo, tapi waunye tak naik2 pon.


Satu sebab pesta itu nun jauh di selatan. Keduanya masa berlangsung tidak makan siku dengan alam persekolahan. Kalaulah festival antarabangsa tuss berkebetulan dengan cuti sekolah...pasti aku sudah ke sana dengan jayanyer. Naik kereta api pon okay gaks.

Kakak aku kata, dari rumahnya boleh nampak layang2 berterbangan di langit sana. Ohhhh....tapi aku dan keluarga akan ke sinun jugaks pada suatu hari nanti. he, he..


wau bule, e wau bule, wau bule teraju tigo...

No comments: