Thursday 23 February 2012

Tetamu Kecil Kakak

Tadi kakak membawa pulang 2 rakan ke rumah. Pada firasat aku lah, mungkin itulah rakan terbesstnyer di dunia ini. Pasal per aku kata begitu? sebabnya kakak dengan relaa hati menayangkan  biliknyer yang huru hara, kacau bilau tuss menjadi santapan mata kengkawannya. Sedangkan, dia selalu menutup pintu biliknya agar mata aku tidak dapat menangkap rahsia kerajinannyess......aduhai anakk. 

Berbalik pada kengkawan kakak tuh, aku suruh mereka sediakan makan tengah hari sendiri. Bukan aku maleh nak masak...tapi sesajer nak latih kakak bertanggungjawab melayan tetamu. Gitu eh. Menunya; nasi goreng. Boleh tahan gaks ah citarasa mereka bertiga. Padan lah kalo duk canang cita2 pabila besar nak jadi chefff....

Okay ah nak jadi chef, senanglah aku dan hb oder.... ais krim tempoyak 2!! 






sibuk gadis2 kecil niss masak nasi goreng... bole caya ke idok nih? 
masak2 gaks, udoh mandi ke belum mek oii...


Terkadang malu gaks menerima tetamu yang belum pernah datang. Sebabnya rumah aku tak berapa nak jadi terapi minda. Tapi aku tak berapa kisah sangat, sebab rumahku syurgaku kan....memang bukan syurga orang lain. Makanyer, ada aku kisah? he..he sombong.

No comments: