Tuesday 24 January 2012

Skim Cepat Kaya or Skim Cepat Kayap

Skim Cepat Kaya or Skim Cepat Kayap

Semua orang bercita2 nak jadi kaya. Yang sedia kaya nak jadi lebih raya lagi. Korang gi mana? Sebenarnya aku pon telah lama berhajat nak jadi kaya!! ( telus nih...) Tapi problemnya macamana nyess. Nak menabung mati hidup balik dan hidup mati balik dua tiga round pon belum tentu weh. Aduh....fening!

Kerja makan gaji macam aku niss bukan lah tak senang, senang ( syukur alhamdulillah sebenarnya..), tapi tak kaya kan? Pengertian kaya pada aku adalah apabila kita boleh shopping apa2 barang tanpa perlu benda namanya bajet...then, duit kita maasih berkapuk lagi dalam henbeg. .Saper setuju?  angkat tangan kanan. Koya ngguh niss.

Makanya, dek faham akan cita2 manusia yang kuat berangan ini, wujudlah segolongan manusia yang cerdik dalam memanipulasi keadaan. Dengan lapang dada melahirkan SKIM CEPAT KAYA.........yeee.


 agaknya kereta nih hanya layak untuk anak drive ke sekolah pra. (kereta pon posing kut belakang gaks? seksi nguhh)



Aneka bagailah kaedah tercipta. Ada saham internetlah, saham hardware lah, ikan keli lah dan aper lagi eh......Sebenarnya malu nak ngaku, aku ada gaks terkena tapi tak derlah banyak. Itupun atas kempen kawan yang aku boleh percaya. Ramai jugak lah kengkawang dan kenalan tempat kerja aku yang joint. Sempatlah balik modal 3/4. Lepas tuss, senyap. 

Kesiannya ramai yang tak dapat langsung pun. Jadi cam derma pulak. Bodoh? mungkin ya. Tapi bagi aku itulah pengajaran yang mahal sebabnya aku nih jenis yang keras hati pada benda2 mengarut macam tuss. Aku tak percaya pada hasil tanpa usaha.........tapi kena jugaak.  Padan muka ai kan. he..he  :-)

Ada sorang hamba Allah yang lemah nih, joint saham hardwer katanya. Mula2 masuk 10k, bulan2 dapat 500. Bila setahun nampak okey jer, terus naik shehh. Tambah lagi 70k hasil kombinasi duit tabungan, loan peribodi dan arrahnu.....

Melabur banyak tuu, dapat RM3500 sebulan? eeii...kayo. Kalau setahun boleh dapat RM42k....setahun setengah dah balik modal, and then kutip hasil ajer lah sampai bebiler pun. Begitulah aku congak dengan perasaan iri hati yang meluap2 dan mungkin begitulah jugak empunya diri berkira2.........

Malangnya bencana menimpa
kau telah pergi buat selamanya
tak kembali........
Pada saat terakhir ku melihat sinar wajahmu

( lagu Uji Rashid niss)


bersambung...............

No comments: