Monday 2 January 2012

Halaman Hijau Terapi Minda

Halaman hijau terapi minda....
Aku ni memang minat tegar pada pokok2 hiasan. Pada aku, rumah yg tak dihias tanaman macam tak bernyawa..(jangan mare yg tak minat tu deh). Sebenarnya aku tak ada konsep pa per pon. Asal kenan aku pastikan aku tanam. Hahh. Hasilnya? rumah aku cam hutan kecil! Si AK pernah mengata aku...awok nih, macam toke nurseri. semua pokok ader...tapi tu dulu.
Majalah peberet aku tentulah Laman Impiana! tapi tak lah aku beli setiap keluaran. Kalao rasa tema tuh aku berkenan, aku beli. Kalo sebaliknya....ok, timakasih dik, kataku kpd mek penjual yg comei tu.Kalo aku belek si Laman, macam nak menitik air liyo tengok gambar halaman moh orang. Kenapa tak buat tek eh? Ada gaks aku tiru sikit-sikit.  Nak percumakan...so buat sdiri terbongkang2 laki bini. So, hasilnya daripada tidak ajer lah yek.




benteng dibina antara pintu gelongsor aku adan jiran. Bukan bergaduh weh... tapi saja tabirkan sikit agar tak ruang keluarga tak jadi telus pandang.. Tampal batu, maka seharian pandang pon tak menjadi jemu. sejak aku buat ni, dah dua orang jiran tiru. Tak kisah, asal bahagia.

orkid gergasi, kini tinggal kenangan kerana dimakan puak2 kera... (up date 24 Sept.12)
kemboja... pun telah pergi... (update 24 Sept 2012)

ader lagi ni...
pagar chainlink tu dah berubah... kerana jiran aku bubuh batu sepenuhnya. 
( update 24 Sept.2012)

depan moh aku pulak ada view yg sesangat cantik. Boleh nampak matahari terbenam dari sini... yang tak tahannya sementara mentari pergi tuh, panass...Pagi2 dan petang setiap hari, ada sekumpulan gajah..eh ..kerbao yg lalu-lalang. Harta ni hak orang lain yg bela bebasss. Kalo lupa tutup pagor masa kite org tadak, alamak jadi zoo lah kawasan rumah aku. Sabor..

 ni hb aku aka Aboh...orangnya cool sokmo. guud.


Kalo nak kenal, nilah Awan Nano si Hafiz AF tuh.

banyakkkk lagi gambo yang aku teruja nak tepek sini. Tapi aku gi masak lu ah. Petang nak hanto Abang ke asrama. Esok dah stat sekolah. Kan kebulo plak hero aku. Sebenarnya banyak gambar halaman hijau terapi minda yang aku teruja nak paste kan, tapi taak sempat nak pilih2. Lain kali akan ku tempek lagi kat sini.

No comments: