Tuesday 24 January 2012

Pemandu Wanita, Hey Ladies!!


Pemandu Wanita??? huhh..



Ramai para lelaki hensem atau tidak akan menunjukkan ibu jari ke bawah atau sekurang2nya mencebik........lembab, terhegeh2, tak cekap, main keluar jer dan aneka kutukan lagi. Itulah yang tergambar dalam kepala diorang bagi menggambarkan betapa teruknya wanita sebagai pemandu kereta, apatah lagi kalau drive lori ke bas.........

Sebenarnya aku mendapat ilham topik niss semasa denganr radio THR  gegar Permata Pantai Timur frekuansi 106.8. Ramai yang menyatakan rasa tak puas hati ngan drebar yang dianugerah jantina perempuan. Kesiann... Namun, sebagai wanita sejati.......tak pulak aku nak nafikan sekeras2nya, cuma nak nafikan selembut2nya sahaja. Bukan semua pemandu wanita tidak cekap. Dok gitu, hey ladies??

Kalau diperatikan, jika sesebuah kereta jenama apa2 ( tidak termasuk kira kereta lembu yer...) yang gaya pemanduan tak berapa nak berkenan dek lelaki tu dipandu oleh wanita. Oh, ngaper jadi gituss?? Antara aktiviti  haram nya  tukar lorong tergesa2 ke, lambat bergerak masa lampu hijau ke, lambat beri signal  ke, parking kenderaan guna 1 petak setengah kerr dan seangkatan dengannya lah yang meninggikan darah lelaki ke tahap gaban.


Sabar yee, jangan marah ye geng. Pada hakikatnya, secara keseluruhannya, pada aku pemandu wanita lebih  berhemah di jalan raya. Kalau kemalangan yang kecik2 seperti tergesek, tercalar tu biasak ah....semua pemandu akan merasainya, kan.

Yang aku maksudkan kemalangan yang melibatkan kematian, kereta putus, kepala putus, terjun sungai dan pelbagai adegan ngeri tu melibatkan biasanya...... ulang tayang biasanya pemandunya  lelaki yang kononnya cekap!! sebabnya merekalah yang suka terkejar2 dan suka test kuasa kereta. dok gitu eh?   ( aku cuba gaks search gambar berkaitan sebagai bukti tapi menakutkan, ada yang pecah situ, terburai. perut.......nyessal carik...)


kat mana sain bod ni eh....


Sebenarnya, janganlah kita dok kutuk mengutuk. Tak der faedah yang nyata pon. Kita tak dapat mengubah stail orang lain menjadi seperti kita. So, banyyakkan bersabar di jalan raya. Yang penting, kita selamat sampai ke destinasi dan menghargai nyawa pengguna2 yang lain.
 Amalkan konsep sayang-menyayang, cinta dikenang.......oh..


 
Okay? peace.....:-))

Bosan dengar ceramah nih yer... sesekali kena refresh jugak kan?


No comments: