Saturday 28 January 2012

Sambung Belajar Untuk Masa Hadapan

Belajar Sepanjang Hayat


Ramai orang berminat untuk sambung belajar, kan.. Ada yang melakukannya untuk menaik taraf ekonomi keluarga, ada yang belajar untuk penuhi hajat yang terkandas dek pelbagai asbab.. Untuk memotivasikan anak2 dan ader jugak yang sajer2 nak tambah tahap pelajaran........... walau aper pun sebabnya, semuanya bagus.:-)

Bebaru niss, kebetulan bersembang dengan geng2 kejiranan  terkeluar cerita yang  salah seorangnya diterima melanjutkan pelajaran. Jiran aku tuh mengadakan majlis makan2 sempena hari jadi kak longnya. Hepi bihday....semoga lulus peperiksaan STPM dengan cemerlang!! Comel.

Sebenarnya aku pun salah seorang daripada mereka yang merebut peluang itu. Walaupon dah kertu, aku masih bersemangat untuk menyambung apa yang terbantut pada suatu masa dahulu...

Setelah berhempas pulas, termuntah, termigren,  terdemam tak cukup tidor ( time periksa dan hantor assignment..... last menet kerja la niss, heh..he! ) akhirnya aku berjaya membereskannya pada tahun 2010.  Konvo lah jugak aku bersama2 AK. Luper lah, aku sambung bersama2 tapi course lelain. Syukur, alhamdulillah....



                                             
 test jubah kat OUM. He, he... :-)


                                              
graduat terpendek di dunia.... belajar rajin2 yer dik, 
besar nanti umi plaks yang terai jubah adik, he..


 operasi berterusan, alang2 sewa mahal biar segala orang menggasaknya dulu eh..


 jeng2, gaya paling cerdik lah ni yer.


                                      
sejambak bunga indah nian untuk abah, petang nya ulang guna untuk ai pulaks.
 Jimat-cermat bawa bahagia kan?
 




 

 
Gambar paling huduh aku.... 
AK sesi pagi, and ai sesi petang. So, dua kalilah aku masuk keluar dewan PWTC hari tuh. Abang dan kakak gilir2 jaga adik kat bilik sebab adik tak leh masuk........




                                    
eh, ngaper seram benor gambar aku niss?? 
AK gitu ah, bila snap gambar aku tak beretika langsung. 
tak suker ah.....


 
Justeru, kalau korang ada peluang untuk sambung study...rebutlah peluang itu. Tak rugi cuma migrain lah sikit. Biasaklah nama pun belajar peringkat tinggi.

OUM guud... Jom sambung study kat OUM!!





No comments: