Monday 16 January 2012

Main-main Kutu

Main-main Kutu

Pabila masuk jer tahun baru, apa yang aku and the geng rancangkan? Main -main kutu... Ni kira perojek tahunan lah kiranya. Bestnya kalo giliran kita kan? Pas tuh, bulan2 depan camana hah... ada orang suka ambik turn awal cam aku la. Ada yang suka ambil ujung2, nak bayar insuranlah, tukar tayar lah, tak sedaplah ambik awal sebab kena bayar jer selamanya. Whatever, i like ambik dulu bayar kemudian....


Duit, duit.... bestnya kalo ada gini banyaknya dalam hendbeg aku. Kau ader? ader? aku tak de.. kalo main-main kutu, mau seribu sebulan seramai seribu org, ada berani..?


He,he...bulan nih gaji awal sempena raya Cina. Cepat wei bayar duit kutu. Dok sabau nak buat undi. Saper yang lucky? Dua orang dah awal2 tak nak ambik awal. So, aku tolong cabut undi...kalo dapet mana2nyer itu aku punya. Bukan banyak pon bagi orang kaya, seribu jer........tapi buat aku sungguh dalammm makna tersiratnya.

Bismillahirrahmanirrahim...,

jeng..jeng...jeng

gulungan kertas diambil satu persatu. Aku dengan yakin membiarkan oerang lain mengambilnya duluan, kerana aku konpiden sangat yg aku ada rezeki hari ni. Tiba2 ........yeeee! jerit mis liah yang comei tu. Akhirnya duit nan seribu kuserahkan dengan berat tangan kepadanya. Suker eh.

Hingga berjumpa laagi bulan depan untuk undian seterusnya. Nasib baik 31 Januari nih ada tambahan gaji neh...oleh itu, meh lah main-main kutu and then, simpan dalam ASB, cerah masa depan ( tagline zaman pengenalan ASB dedulu......)

No comments: