Saturday 18 August 2012

Salam 1 Syawal 1433, Maaf Zahir Batin

 

Yess, anak bulan dah nampak tuuu. Amboi besarnya.

Maknanya Aidilfitri nan mulia menjelma lagi. Anak2 teruja sesangat sambil2 bermain bunga api. Anak jiran2 lagilah meriah... pasang bunga api super duper macam hari merdeka tuh. Nasib baiklah aku berjiran ngan mereka, bolehlah anak2 tumpang gembira melihat percikan bunga api. Jangan main mercun bola sudah....

Tahun ni, kami pakai baju raya set ungu. Sebenarnya aku tak gemor color nih, tapi pusing2 keliling sampai jugak giliran. 

Seperti kebiasaan, pagi raya aku mesti sediakan menu nasi minyak sebagai pengalas perut sebelum ke masjid. Ohh, indahnya detik2 itu.

Hingga ke saat ini, rumah masih berterabur, nasib baik ada anak dara kecil itu yang ringan2 kan tangan mengemas ruang tamu. Tapi kan setiap tahun, rumah aku mesti magic.... selerak macamana pun, esok mesti cantiik punya... he... tapi jangan check dalam bilikku pulaks. Ngeri.

 sebelum.......

 tadaaa.... selepas. he..

AK pulak membakar lemang!!??? he... tipu saja, dia sedang bezi membasuh kereta baharunya. Hajat untuk membakar lemang sendiri dah lama tersimpan, namun masih belum ada kesempatan... tunggu anak2 besar baru meriah.

Di ruangan ini, aku ingin abadikan salam hari raya kepada semua keluarga dan kawan2. Maaf zahir batin.





No comments: