Monday 13 August 2012

Kedekutnya Aku

Masa aku masuk ke Guardian untuk beli redianze tadi, cik mek penjual menyambutku dengan senyuman manis seraya menghulurkan flyer. Oh, ada voucher lima hinggit untuk belian 50 ke atas. Maknanya belian aku RM300 makanya aku dapat RM30 lah? Eh. bukan begitu kak... dapat 5 ringgit sajalah kalau dalam satu resit.  Ala... rugilah mak cik kalau gitu.

So, masa bayar, aku mintak bayar dua kali, dapat voucher RM10, kan? aku berterus terang saja kepada cashier tu. Permintaan aku yang nampak kedekut pada sesetengah orang itu menyebabkan pelanggan lain berhatur lama sikitlah. Adalah yang menjeling manja padaku. Ada aku kesah?  asal aku dapat apa yang sepatutnya, aku berasa puas, rasa bijaksana dan bijaksinin pulak.... ya beda bedu da.
Sorinya tuan puan. Ikutlah cara aku yer.... he.

pssst : di sini aku untung, tapi pos kat bawah ni aku rugi, padan muka. aduiii.

No comments: