Tuesday 14 August 2012

Rasa Nak Guna Teori Behavior

Tadi masa balik dari bazar, aku nampak ramai budak di rumahku.?? oh, kejar arnab rupanya. semerta darah aku mencanak!!! Jiran aku tuh buat hal pulak. Ada ke patut lepaskan saja hewan2 tu menikmati kelazatan pokok2 bunga di taman larangan aku. Aku sendiri belum rasa lagi tauuu!!

 Ngaper lah tuannya begitu sampai hati... tak nampak ke renab2 ku itu dikurung. Serta diberi makan secukupnya, ada teman hidup penghibur duka lara lagi. Maknanya aku tak benarkan @haramkan si renab2 tu daripada berkeliaran berdating2 sambil meratah2 tanamanku. Ya Allah, tingkatkan kesabaranku....

Kadang2 pikiran jahat mengacah... pukul saja arnab tu ngan rotan. Pabila sakit, haiwan2 tu takkan buat lagi perkara yang menyakitkan. Serik!. Kira guna teori behavior lah cik kak oii. cewah... betul ke ni?? 

Apapun hajat untuk berteori terpaksa aku ketepikan memandangkan hewan itu didapati tidak bersalah! 

Aku hanya mampu berdoa agar tuannya dibukakan hati dan minda agar peka dengan keadaan dan perasaan jejiran. Oh ya, aku peratikan besprennya jugak tak suka akan perilaku itu sebab aku tengok depa tu duk tutup pokok2 kesayangan dengan plastik2 hitam. Ha..ha..ha.... apa guna tanam pokok cantik-cantik kalau ditutup sebegitu ropa.....

No comments: