Wednesday 8 August 2012

Nak Raya, Langsir Nak Tukar?

Dah dua hari aku bogelkan tingkap, pintu gelungsur dan sarung kusyen. Oh, apakah tandanya itu? naak rayakah?... ohh dibasuh...

he, sebabnya aku tak der bajet nak beli persalinan baharu bagi semer tuh. Ikut hati, nak ikut stail kengkawan... turunkan langsir terus gantung yang baharu punya!! yang lama dipass kat orang. Tapi siapalah aku nak ikut lagak orang. Berbelanja sekadar kemampuan, itu yang sebaik-baiknya.

Kata kawan2, langsir cantik2 pabila dibasuh dah tidak terletak lagi seperti asalnya. Betul gak ah... maklumlah langsir yang penuh gaya, beropol2, scallep merlep, beriben dan pelbagai fesyen lagi tu sangat alergi pada putaran ganas mesin basuh. Siap2 dah lari tune, riben dah jadi senget, rambu2 pulak ada yang terjatuh. Hei... apa kelas gantung langsir tak sempurna akal. Kah, kah....

Justeru, aku lebih suuuka pilih pesen langsir yang simpel dimpel ajer. Kontemporari?... tak tahulah dipanggil apa. Yang pasti, gerenti boleh reuse selalu sehingga koyak rabax...


 kalo aku ah, cukup haul 5 tahun@ ke atas  baru turunkan... he.



cantiknyerrr ! aku suka.



2 comments:

Noor Maizan said...

saya suka gaya simple je, lagi nampak mahal. tapi mak saya suka vintage, bunge bunge gitu, akur jelah, rumah beliau.ehee

che dai said...

nanti kawin boleh beli langsir gaya sendiri ya, hmmm.