Tuesday 30 December 2014

Doakan QZ8501- Air Asia

Macam tak percaya tapi kena percaya jugak. Sedang kejadian dua pesawat MAS tu masih lagi terkial2 minda nak cerna untuk terjemah dan memaksa akal untuk menerima hakikat...ini berlaku lagi musibah terbaharu. Ya ALLAH...ampunilah kami.
Aku ada pengalaman berada di dalam kapal terbang ketika cuaca buruk. Tahun 2012 rasanya sewaktu balik dari Sarawak- Kuala Lumpur -Kuala Terengganu. Bergegar-gegar badan kapal terbang merempuh awan dengan kilat petir lagi. Anak-anak kecil menangis mintak dengan mak ayah nak turun... kami yang tua ni hanya berdoa. Selebihnya berserah dan reda dengan segala kemungkinan yang akan berlaku. Asyhaduallailahaillallahhh.

Kapal terbang kecik ni aku rasa asyik naik turun dan mengiring mengelak awan tebal kotnya. Mungkin ini perasaan over aku yang ketakutan yang teramat saja...orang lain mungkin tidak? secara teknikalya boleh ke kapal terbang bergerak sebegitu? ampunnnkan hamba yang jahil ini.

Pada perkiraan aku, itulah kali terakhir aku naik flight. Tak MOO dah lepas ni. Tapi alhamdulillah selamat semuanya.

Kendiannya, pabila tengok burung besi tu melintasi udara di rumahku, hati tertanya2 bila pulak aku dapat terbang eteks ya. Bestkan jadi burung terbang atas awan gemawan yang putih bertompok2 cam kapas tu...

Kembali ke alam nyata, QZ telah dijumpai dan disahkan akan serpihan badan serta penumpangnya. Betapa sedihnya. Maha berat dugaan mereka dan keluarga. Sesungguhnya Dia jua yang Maha Mengetahui. Allahuakbar.

No comments: