Sunday 6 July 2014

Printer oh Printer

Semenjak dua menjak ni banyak kerja berkait print memerint yang tertangguh. Sudahlah aku ni malas paras tertinggi, printer asyik meragam apabila aku nawaitu nak guna. Tak keluar colour lah. Print jadi belang-belanglah....pabila dimentenenkan kaler, yang hitam pulak merajuk tak keluar.
Aku buat keputusan muktamad. Aku naik godeh sendiri. Alang2 rosak biar relai atau jadi debu. Pueh hati kan. Tau apa yang aku dah kerjakan pada printer tu. Aku keluarkan head ink...pas tu rendam dalam air panas eh...suam.

😴😴😴😴😴😴😴 tertidur...kui kui. Memblog lah sangat sampai tertidur macamlah jadi kewajipan. Huh.

Sambung perihal merendam head ink tu. Masa tu terkeluarlah dakwat2 yang kering yang menyumbat lubang hidungnya. Itulah pasal warena tak keluar. Mogok lah tu.
Pas tu kenala test print sampai serim kertas A4. Gitu...membazir tahap bintang tiga. Kendiannya dapatlah aku memerint meski warna tak secantik asal. Refill kan. Tu printer aku. Pencetak orang lain aku tak tau...

No comments: