Sunday 13 July 2014

Aduh Tempayan

Aku memang tak tahan apabila ada geng bercerita tentang pokok, tentang landskap... pasal tempayan atau pasu tempayan. Hari tu sempat singgah nurseri untuk sobey2 tapi arrgh....tutup pulak. Ngapa mesti tutup....bukala...bukala... aku nak cuci mata dan minda sambil ringan2kan mulut bertanya harga. Wahhh...best.

Hari ni menyinggah lagi. Jom tengok apa yang menanti. Pasu dari harga RM80 hingga seribu lebih. He..he.
 Pokok daun panjang2 tu....apa nama ekor kuda ke apa....ala yang banyak kat landskap tepi jalan tu harganya sehibu lima hatuh. Uh...uh. Ada aku mampu?
Kesimpulannya bawaklah wit banyak2 kalau datang menziarah nurseri. Jangan jadi cam haqu yang hampir tak jadi beli pasu tempayan sebab bajet cipit ajer. Mungkin kerana kasihankan aku yang melilih air mata serta posa dalam bulan Ramadan ni...maka toke tu bersimpati... oke... ambik r... serta merta senyumanku melebar. Terima kacih yer. Semoga projek melandskap semakin maju dan jaya.
 Hamboi...verangan aku nak kawin dengan puteri raja yer... buaian ni 3 hibu. Adik nanti kerja belikan buaian untuk umie...
 Chopp...yang depan tu aku punya. RM250. Amboi... kuranglah banyakkk...hadoi.
 Piley...piley...yang mulut luas ada yang mulut sempit ada. Tulah mulut tempayan boleh ditutup wei.

Kostumer cantik sedang merayau2. Awas....pasu mana yang jadi pilehan tu.

6 comments:

Lina said...

boleh tanya dimana beli tempayan?

che dai said...

Dekat nurseri area sini je dik. Terengganu.

Unknown said...

hai sis. u jual ke tempayan tu.? boleh pis ke kelantan x?

che dai said...

Dekat nurseri tu ada jual. Lama dah acik xmenyinggah.

Unknown said...

Boleh cod ker kat sepang selangor

Anonymous said...

Tolong bg location