Saturday 5 April 2014

Pinjam Kad Aku Untuk Beli Tiket...

Ada seorang rakanku ini...bersemangat sekali untuk berniaga. Nak tambah pendapatan. Mungkin kerjanya sekarang tidak memungkinkan dia memiliki apa yang dia idamkan. Samalah dengan haku. Tapi aku rasa gajiku cukuplah untuk apa yang kuperlukan. Mungkin aspirasi aku simper2 saja.

Tadi dia menefon aku nak pinjam kedit kad untuk beli tiket ke suatu negara yang terkenal ngan pusat pemborongan untuk dijual di tanah air. Sebelum ni pun dia pernah pinjam untuk beli tiket flight secara online. Tapi aku pastikan dia ada wang untuk nembayar duitku. Tak mo ada masalah kendian hari.
Aku okay saja setakat tolong belijan tiket....dengan satu syarat. Bukan nak dia bayar lebih ke atau belikan aku hadiah....bukan2....

Syaratnya dia mesti mohon kebenaran  jabatan dulu. Maklumlah dia tu kakitangan govemen. Aku tidak mahu disoal siasat andai terjadi apa2. Lagipun sekarangkan demam mh370. Kangnya tak pasal2 aku tersiasat sama pasal guna akaun aku untuk beli tiket. ALa...cam 2 orang penumpang MH yang guna pasport palsu tu la. Kannya mereka tu beli tiket online guna akaun yang sama. Eeiiii....takut.

Berbalik kepada situasi asal...dia bersetuju. Hmm..kalau tak aku tak kisah untuk hilang kawan daripada ditimpa musibah pada kendian hari. Betul tak?...

No comments: