Thursday 17 April 2014

Kereta MyVi Kuat Minyak...

Sejak buat hutang dengan Ambank semata2 nak ambik MyVi kami selalulah meronda2 ke sana ke mari menghabiskan minyak petrol. Bukan apa...saja nak tes keseronokan memandu kereta yang paling banyak aku nampak di jalan raya kat tempat aku.
Masa baru2 ambik rasa nak pening pulak dengan gegarannya. Sekali tu ajak geng2 tes kereta baharu. Gegar dan keras. Pasal itulah agaknya rakanku yang mengandung nak tukar duduk belakang masa balik...

Memang dalam dan luar sangat cantik. Dashboard kemas. Ada gps usb bagai. Kemudahan dipermajukan tapi hentakan..mak oi. Rasanya naik kancil tak begini. Harap2 alahan ni berlaku masa varu saja lah. Sebabnya biasalah barang baharu keras jer.

Kini dah dekat sebulan, servis 1000km dah lalui. Barulah rasa selesa. Orang kata serasi sikit. Tapi terus teranglah naik Proton Wira lebih sedap walaupun dah buruk padahal harga setanding. Jangan ada pemilik myvi yang sensitip pulak. Aku kata apa yang kurasa. Mungkin kereta aku tak macam yang orang lain punya. Lagipun pernah kudengar pasal masalah part yang ditukar dengan yang tak ori. Harap keretaku tidaklah termasuk dengan kerja tak jujur....

Dulu masa jalan2 pernah sewa kereta ni untuk jalan-jalan meredah Sabah. Itu sebablah pilih kete ni. Naik best, luas dan minyak jimat super. Tapi pabila dah jadi milik sendiri kuat pulak ditelannya minyak. Hu..hu.

No comments: