Thursday 18 September 2014

Meri Go Round Kelantan

Ketika balik dari makan gulai rumah bapa saudara di Kelantan, macam biasa kami akan ambik kesempatan pusing keliling bandar. Adik kata kat Billion ada sales... hmm iye? Mestilah aku merewang ke situ. Tapi macam biasa... keluarnya mrlenggang saja tanpa hasil rewangan pon. Hehe memang rugi toke pasar raya dengan aku.

Pastu... ke KB Mall. Suka tempat ni sebab terletak di persimpangan strategik. Sebenarnya cari kedai kamera. Motip aku nak beli kamera kompak untuk dibawa berjalan2 pusing2 meri go round. Kamera dslr tu masih elok dan berkualiti cuma kadang-kadang kita perlu yang lebih kecil unyuk je sesuatu tempat. Hokey.

Lagi.... ke Wakaf Che Yeh semata2 nak makan di restoran Mustaqim. Sedap dan murah semestinya.
 Pada aku ni watak utama di sini. Belut paprik. Amore de amor.
Watak tak kurang penting... tom yam udang galah. Wahh... tak trim janggut nampak. Awas!! Jangan termasuk lubang hidung.

Kendiannya ke Pasar Wakaf Che Yeh yang fofuler amos tu. Pada aku biasa2 jer cumanya lebih ramai dengan peniaga dan gerainya lebih banyak. Harga barang boleh tahan mahai jugak. Kali ni aku singgah beli mempelam@pauh siam. Dah ofer adik kalau teringin nak tanam pokok pelam, meh la ambik biji@butir kat rumah aku. Hehe... kedekut hagimaru.

No comments: