Saturday 8 June 2013

Sunyinya....

Esok sekolah doh wei... oh tidak, bukan aku nak pergi sekolah macam budak2 tu. Tapi pabila esok sekolah makanya aku akan kesunyian tertinggal di rumah. ke mana anak2 ku? ke asrama.

Ikutkan hati keibuanku, aku nak anak2 ku sekolah dekat2 sini saja. Sama je kan, asalkan rajin belajar...pandai jugakkan? tengok Amalina tu. Tapi kan aku tidak boleh ikut hati dan perasaan saja, anak2 sudah mereka ada peluang belajar kat asrama, apalah dayaku hendak mengkalang ketentuan Allah. Apapun syukur alhamdulillah. Semoga mereka berdua bakal menjadi seseorag yang berguna dan berjasa kepada ibu bapa, masyarakat dan negaranya.

Tahukah wahai anak, setiap kali menghantarmu ke sana, maka setiap itulah air mataku tumpah ke dalam hati. Aku sangat sayang kepada kamu. Kita terpaksa berpisah sementara demi masa depan yang gemilang. Anak-anak pintar kan pelapis pendokong negara. Kamu tahu kan? sekarang bukan masa melayan sentimental dan emosi.

 ha..ha... anak2 suka duka ku.


No comments: