Tuesday 18 September 2012

Servis Kereta Percumaku

Kereta Pertamaku (nasib baik Tun buat Proton....)

Dulu masa mampu beli kereta pertamaku, Iswara Aeroback.... sebenarnya tak berapa mampu sebab selalu perlicinkan duit tabungan ( mujurlah masa tuh aku masih lagi terbawa sifat kebudak-budakan menabung wang syiling ). Untuk tiga bulan pertama, aku tidak begitu cekap mengurus wang gaji yang seciput itu. Terhoyong-hayanglah jugak aku meneruskan hidup hingga ke 25 haribulan. Mujur masa tuh, aku masih menumpang kat rumah mak... so, boleh buat2 bodo saja. he... terimakasih ibu.

Eh, berlari daripada  tajuklah pulak. Ok, selalunya kalau beli kereta dapat  servis percuma selama setahun kan? makanya apabila tiba tempoh untuk servis, pergilah kami laki bini menyervis kereta. Pabila siap, maka dapatlah bil.... HAPER?? kena bayar?? kata percuma...

"yang percuma-cuma tu upah servisnya ajer kak oiii...." 

halamak tujuh lapan puluh tuh... nasib baiklah terbawa duit lebih, mungkin duit tuh untuk beli susu dan pampers anak kot!! syahdunya. Nasib baik ter ada duit. Kalo tidak alangkah besar kemaluan kita orang.

Kereta Kedua dan Ketiga, Wira dan Kancil

 Meski kecil berjiwa besar...

Aku dah tahu apa itu servis PERCUMA!!! makanya setiap kali kena servis, sediakan jugak wang hangusnya. Yang difreekan hanya kos upah yang tidak berapa hinggit tuuu.....

Kereta Terkini, Nissan (klik...)

Masih lagi meneruskan kepercayaan yang sama yang telah sebati menjadi darah daging. Sediakan jugak sennya walaupon salesman kata free. Alaaa... dulu pon sama, cuma aku yang jahil tak paham bahasa...

" okay, .Ini yang kita tukar. So,  kali pertama... tak perlu bayarlah... kita beri 5 kali servis percuma." lancar saja nyonya putih tu memberitahu aku.

Oh... kali pertama aku dapat servis yang betul2 free, PERCUMA. Hari ni aku kunjungi lagi pusat servis untuk kali kedua.

Terima kasih untuk semua keretaku yang sangat banyak berjasa... kalau aku kaya, aku dah simenferokan dikau semua menjadi hiasan di taman larangan rumahku. he.




No comments: