Thursday 1 March 2012

Pesta PC Recond Terbesar di PT - Gimik!

Hah, iklan itu begitu menggegar-gegar kaki ku untuk ke situ. Terbesar di Pantai Timur tuh. Betapa terbayang2 dalam kepala macam2 berkaitan pc ado. 

Suatu hari, aku dan 2 geng berpeluang ke situ setelah beberapa hari mengidam2 macam orang mengandung. Ngaper suram jer pesta hebat nih? sudahlah lengang ajer, laluan masuk pon ikut rusuk kanan. Misteri...misteri. 

Sekali melangkah masuk.........NAH! pesta terbesar di pantai timur terbentang di depan mata. Hanya aku bertiga saja pelanggan yang ada. Rasa malu pulaks pada diri sendiri kerana membayangkan yang hebat2 dan yang gah2.

Apapun, dah terjebak tuh... aku angkat jugak lah kaki nan berat meninjau2 sambil tergelak2. Ikut hati nak blah aja tapi masih hormat gaks ah semangat berniaga budak2 muda. 

Yang menyakitkan hati dan mata aku ialah, hanya 4 buah pc burukkk sangat dan tikus2 zaman prasejarah yang tak leh masuk dah pada pc sekarang. Kibod yang bertukar kaler kuning pon  berlambak. Kalau tak salah harganya murah nian yakni RM1. Mentang2 lah rekon, habis dilambaknya bebarang buruk tu...

Tak tahulah kalau gimik mereka menjadi. Harap-harap bebudak muda tuh terus sukses jadi pembekal barang rekon pc yang berkualiti pada satu hari nanti.

No comments: