Friday 2 March 2012

Ingatan Sayang Kepada Anak2 Generasi Kecil

Anak-anakku sayang ( semua kanak-kanak ), 
kamulah generasi kecil yang bakal menerajui jawatan penting di dalam negara.....

Mak perhatikan, kamu kini kian leka dengan segala macam permainan komputer. Kamu juga ralit melayan facebook dan gemar sangat meneroka berita sensasi artis-artis. Sehinggakan perlu disuruh untuk sembahyang, membuat kerja sekolah dan sebagainya lagik. Oppp, jangan marah dulu. Kamu tak salahkan??

Teknologi maklumat juga tidak bersalah, tetapi salah guna akan mengakibatkan hancur masa depan kamu wahai anak bangsa. Kamu lihat dan bandingkan sendiri,  rakan-rakan kamu yang ketagih games sehingga abaikan pelajaran ....oh...sedihnya mak. 

Game komputer kini pon sudah ada dakyah jahat seperti menyerang Kaabah, membunuh tentera Muslim dan aneka lagi. Selagi pemain tidak mengebom masjid, selagi itu kamu tidak menang. Ohhhh, itulah cara halus angkara jahat puak2 Yahudi. Tujuannya agar budak2 Islam tidak lagi sensitif dan sayang akan agama Islam sehingga tempat suci seperti masjid dan Kaabah sanggup dibom. Sedarlah anak-anak Melayu.... sayangilah diri dan agamamu.

Kepada anak-anak semua, 
kamu tidak dilarang bermain game, fb dan sebagainya. Cumanya, kamu perlu sedar setiap perbuatan yang berlebih2 akan mendatangkan kerosakan. Merosakkan pelajaran dan pemikiran kamu. 

Pabila kamu wahai anak2 yang berpotensi menjadi lemah otak  kerana tidak ada masa untuk belajar,   siapa lagi yang akan memegang jawatan penting seperti Perdana Menteri, menteri, doktor, guru, pegawai tentera, polis dan aneka macam di negara kita........... 

Anak2 sayang yang sebenarnya cerdik,
Jikalau hari ini kamu asyik melayan games dan face bookkkk..... fikirkan di mana dan apa pekerjaan kamu pada 10, 15 tahun lagi.... Justeru, ingatlah berpada-pada dan bersederhana lebih baik untuk kita.



No comments: