Thursday 15 March 2012

Dilema Sang Helang, Penceroboh Rumahku

Di angkasa nan luas
terbang sang helang bebas
membelahi angkasa....
dengan gaya perwira.
( tok pah nyanyi masa aku kecik2 dulu..)

Sedang aku syok menelaah surat kabo Mingguan Malaysia... ( biasanya  seminggu baru boleh khatam ), tiber2 ciyet....ciyet bunyi burung ciak menerpa masuk ke rumahku. Oh, aksi kejar mengejar antara mangsa dan pemangsa rupanya. Akhirnya sang ciak dan helang tuss ada dalam rumahku. Dua2 ekor tuh tak sedar telah termasuk ke mulut naga... he, he....aum, aum.

Apalagi, semua pintu dan tingkap ditutup, abang menunjuk2 hebat dengan  menangkap helang tuss, sementara si ciak menyorok di bawah kerusi. Keciaaannn... takut yer. Sabor2 nanti superwoman tolong....

Jangan salah sangka, bukan aku nak reging dua2 hewan tuh. Sajer2 nak biar bebudak tiga orang tu menjalin hubungan silaturrahim ngan spesis lain. Pagi nih, aku dah ode bebudak tuss agar bebaskan mereka....walau dengan hati yang bertan-tan beratnyer.

 tulong! lepaskan aku. Awek aku sedang menunggu..... pllezz.


Konfius,  nak pergi ke tidak niii..?,
 aku dah jatuh cinta pada anak tuan rumah tu la... he, he..

 Sebelum pergi, sempat jugak menjeling menggoda sambil 
mengucapkan selamat tinggal ... ohhh gud bai.

Akhirnya, helang sewah itu terbang jua.......
teima kasih kerana sesat ke rumah akuss. Datanglah lagi deh.





No comments: