Saturday 13 June 2015

Redah Jalan Felda Aring Sekali

Kalau ikut kronologi berjimba cuti sekolah, entri ni antara episod akhirla sebab persiaran kami bermula di Putrajaya-Perak-Perlis-Aring. Hok alohh... macamla akak selama ni ada urutan peristiwa sangat. Ingat rancangan Peristiwa ke...

Tak apa akak dahulukan sebab mungkin ramai yang nak tahu kisah terkini jalan pintas dari Utara ke Pantai Timur tu.

Catatan Sejarah ini berlaku pada 4 Jun 2015. Mulanya teragak-agak juga nak guna jalan ni sebab banyak cerita tentangnya. Bukan saja pasal lubang2 dan tanah runtuh.... MALAHHH ada gak cerita seram2 sejuk dikejar mata besar di belakang kereta. Yang tambah perisa tu siap memotong di garisan kembar tu. ALLAHUALLAM.
 Memang cantik nian pemandangan. Harap2 bukit/gua batu kapur ni lestari di sini tanpa ada tangan2 yang cuba menyakitinya.
 Pemanduan lancar sambil layan view.
 Sekarang masuk episod jalan sedang dibaiki. Masih okay. Best jugaklah naik buai. Kalau ibu mengandung tu tak selesa la kot. Jalan offroad ni iebih kurang tiga km saja.

 Oppps terlepas. Makanya ambik gambar dari belakang. Apa yang ada pada pokok bentuk seperti cendawan besar ni... hehe pabila ternampak pokok ni maknanya kita sudah masuk sempadan Hulu Terengganu secara tak semena2. Di situ ada papan tanda sempadan negeri.

Pas tu jalan cantik jer... kalau nak memotong lori mori tu silakan di sini. Tapi awas ada gak lencongan. Waspada mesti selalu.

Justeru... kepada sesiapa yang nak lalu ikut jalan sini tak usah risaulah. Licin jer cuma beberapa tempat saja yang sedang diperbaiki.

Wassalam.

3 comments:

che dai said...

Saja nak kemaskini... mac 2016 jalan felda aring-tasik kenyir semakin baik. Jalan berbatu2 sudah diturap. Pentingnya berhati2 selalu sajalah.

Nor said...

sy fikir baik jkr take over je part jalan milik felda.. settle masalah

Nor said...

sy fikir baik jkr take over je part jalan milik felda.. settle masalah