Saturday 27 June 2015

Meriahnya Bazar Ramadan di Tepi Stadium, Kota Bharu

Kelmarin memang sudah dirancang untuk ke Kota Bharu untuk beli keperluan raya, khasnya untuk budak2 la kan. Selagi tak komplit selagi tu rasa terhutang di senarai atas. Tak macam maknya masa kanak-kanak. Baju raya hanya sepasang saja. Kasut raya tu mean kasut sekolah. Sedih kan... tapi terima kasih ibuku yang bersusah payah untuk membesarkan aku. Alhamdulillah...

Sungguh terkesan dengan harga barang2 yang memang mahal sekarang. Apalah daya kita ya... Lepas berkayuh ke situ sini di KB Mall tu, masih awal lagi. Jom aboh kita meronda di BaRam atau PaRam. Bazar Ramadan lahhh....hehe

Nak ke lokasi Stadium Sultan Mohamad IV ni pon aku kena set GPS. Teruk kan tahap buta jalan? Tapi semua tu tak mematahkan semangat kami meski puasa tak bersahur sebab tak terkejut.

Memang ramai sangat pengunjung. Bayangkan betapa laris jualan peniaga kat sini kan. Beli bunga api of course la.
Macam2 kuih. Kali pertama tengok kuih popular tahi itik. Boleh tahan jugak rasanya... tapi rasa putih telur la ye.

Berat mata memandang berat lagi tangan menjinjing. Hihi tak ada la berat. Sedondong tu.
Aboh dan petai2... memang besar mata petai ni menjeling kami yang memaksa kami reverse untuk membeli. Murah pulak tu. Sori la kalu nak ada petai yang tua tu kat tempat aku. Banyakannya masih muda sudah dijual.
Ha yang perkara baharu bagiku. Air dijual dalam bekas ni dengan harga RM7 sekali air. Aku yang tak suka mengumpul bekas2 kat rumah pon teruja membelinya. Ala-ala bekas ais yang tahan panas dan sejuk tu. Akak panggil bocong jer... opps bukan pocong ye. Buktinya dari KB ke rumah yang mengambil masa 3 jam tu... aisnya masih berketul2 macam baru dibeli. Hmm bolehlah diguna untuk bawa bekal air ke tempat kerja... tak pon untuk adik bawa ke sekolah. Boleh gitu dik?

Kesimpulannya... rugi kalau tak singgah di BaRam Stadium ni kalau sudah alang2 ada di negeri Cik Siti Wan Kembe ni.

No comments: