Saturday 11 October 2014

Pernah Jadi Bertuah?

Ya... kita selalu bertuah dalam hidup ini. Bertuah sebab diberi peluang hadir di muka bumi ini dan dilahirkan sempurna. Bertuah juga dapat meneruskan persekolahan walaupun secara ala kadar tapi tamat juga. Kita bertuah juga bernaung di dalam negara Malaysia berdaulat. Syukur alhamdulillah.

Tapi maksud aku kali ni agak remeh temeh saja. Pernah menang cabutan bertuah?... ada orang pernah. Malah ada yang selalu dapat. Ada rakanku sampai tak sah kalau namanya tak naik.

Kalau dulu ada gak beli Sijil Simpanan Premium dengan harapan dapatla apa2 hadiah. Kalau tak seterika...ketuhar. Atau paling komanpon kereta Mercedes laa. Hahahaha....hah. Betapa tidak bertuahnya.... dari zaman muda sampai senja tak nampak tuah lucky draw tu. Good luck dapat le darpada rakan2 ketika nak pergi temuduga. Itulah. Ala masuk sepuluh dua tu peluang tu sebesar kuman dibelah sejuta. Hehe. Koya.

Tadi pergi pusat beli belah HKS Astaka. Tujuan nak beli seluar trek untuk adik sebab dia akan ikut lawatan sambil belajar sekolah. Takkan nak pakai yang berlubang kat lutut kan... kalau untuk PJ tu masih ok lagi...hehe taik hidung masin.

Masa nak keluar tu jaga2 beriya2 suruh isi borang cabutan bertuah. Hadiah utama kereta Proton Saga. Wah berangan....aku nak peti sejuk. Adik koya nak basikal... yang bestnya aboh ngidam keretaa...


Jaga ni la yang beriya memberi dorongan... siap suruh adik yang masukkan dalam tong. Macam tau jer ada ong...ong ong

Mengisilah aku borang nan sekeping dengan peluang 00000000000.1 tu bak kata Joe Flizow tu banyak kosong kosong. Aiseh brother.

Malam ni bolehlah koya sebelum krozzz...




No comments: