Thursday 26 December 2013

Selama Mana Kita Setia

25/12/13
Aku sangat yakin dan percaya setiap orang di Malaya ni ada paling kurang satu telepon. Ramai yang dah ada dua dan tiga, terpulang kepada keperluan dan kekayaan masing-masing. Gajet ni sentiasa berlari dengan model2 baharu sehinggakan aku tertinggal teramat jauuuuuhhh ke belakang. Alamak! kalah teruk aku. Sebenarnya aku selalu menafikan akan keperluan punyai gajet2 canggih ni sebab melampaui gaya hidupku. Lagipun harganya mahal sangat....

Adakah aku seorang yang pasif dan anti klimax? Oh tidakk.. aku ada naluri nak punya telepon yang sentiasa terkini selalu namun hapakan daya...jodoh tiada. Tapi aku bersyukur dengan apa yang ada. Orang kata, belajar menghargai dan mencintai apa yang jadi milik kita...nak kata gi mana lagi deh.

 


 
  Galaxy Note 3 dan Samsung Grand Quattro
Oh... hensemnya. Kalau aku kaya hari-hari hari raya... setakat macam ini, aku belanja selamba.

Kini dah dua tahun aku cuba setia dengan galaxy ace aku. Rakan-rakan sekerja dah mula pegang yang lebih besar punya tapi aku masih selesa dengan yang kecil, tak payah nak kembangkan jari-jari. Tapi kan...biasanya ikut kalendar masehi, dua tahun sekali aku terpaksa tukar henpon sebabnya ada-ada jer yang spoil. Kali ni barang antik tu dah mula tak berapa nak sensitif, nak cari kontek punyalah susah... buat hal dah. Tapi kan, dalam hatiku ada taman. He..he..


No comments: