Tuesday 24 December 2013

Ladang Teh Boh


Sapa2 yang datang sini mesti ke ladang teh boh. Jaraknya lebih kurang 4 km saja Brinchang.
amboi tak lepas peluang langsung, asyik sumbat telinga dengan menatang ni je. Dengar orang bertaranum ke dik? Cepat check out nak bergumba ke ladang teh pulak.
ku lihat hijau... Masuk ladang ni free je.
kereta kena park kat bawah ye. Makanya menapaklah kita nun ke atas sana. Kat atas tu ada Kafe Teh Boh dan kilang memproses teh. Kalau warga emas sepuluh tu sila pastikan ada anak cucu yang tegap dan bodi berkatang mengiringi deh. dinasihatkan agar jangan guna jalan pintas sebab ada juak pengunjung yang nak cepat, akhirnya kaki dan kasut bercomomoh dengan selut.

Setelah termengah2 dan tersemput2 naik maklumlah enjin lama, sampailah kita kat sini. Kali ni aku tak masuk ke kilang sebab dah pernah masuk dulu, masa tu harganya sama je ngan kedai biasa. Cumanya ada yang ekslusif saja dan semestinya mahal. 
Ala.. teh tetap teh jugak.
 nilah tujuannya naik kat sini, nak menikmati sarapan kek2 yang sedap ni sambil menghirup udara segar dari ladang serta mata tercuci dengan view yang hijau... Sepotong kek RM6.50 ke atas tapi berbaloi.
 kena beraturlah kak. Hah, tak ada duit kecillah pulak. Duit besar lagilah tak de. 
Aboh! help me.
Aku beli 3 potong kek dan 1 tart kelapa. 4 mug teh o bersamaan RM33.00. Dah cukup sebabnya awal pagi dah alas dengan roti gardenia sapu tuna. Kalau nak berjalan, makan kena bedal saja asal jadi tenaga untuk menjarah okay.


No comments: