Tuesday 24 December 2013

Cameron Highland 2

ni biliknya. Mula2 masuk ada bau... aku rasa macam bau orang, mungkin bau house keeping atau bau pekerja kat luar yang sedang mentenen pokok bunga. Masuk bilik kejap aje untuk solat, terus keluar ronda kawasan yang tak berapa nak sejuk kini.

Ingat nak ajak budak2 tu rasai sendiri pengalaman petik buah strawberi. Tapi hampeh sebab diberitahu ladang ditutup. Sebabnya? tak tahu tapi aku rasa sebab buah tak berapa nak banyak.  Apapon buah stoberi ni lagi power kan. Sape nak rasa, meh sini.


Pasar malam kat Star Regency. Macam-macam barang ada. Kalau yang tak hingat nak bawa baju sejuk tu boleh beli kat sini...yang tebal teramat pun ada. Jangan lupa beli sayur celup tepung seperti kincan dan ayam goreng kari. Auhhhh... rangup, sedapp. Kelihatannya semua orang pakai selipar jepun aje sebagai persediaan nak ke pulau. 
Pulau apa kak?.... tunggu episod jejak menapak seterusnya deh.

banyak gerai kat tepi sepanjang jalan. Sapa yang minat bantal2 stoberi untuk dipeluk tu marilah belikat sini. Tapi kan, lagi murah kat pasar malam. Contohnya bantal bunga ros, kat sini RM45 dua biji. Kat pasar malam RM15 satu. Aku tak beli, cuma dengar orang menawar saja,kalau aku menawar sampai kaw-kaw mau pitam peniaga sebab bukan aku nak beli sangat, kalau dapat harga yang aku nak, beli. Kalau tak, blah...

letih oo berjalan cuci-cuci mata ni, akhirnya beli jagung bakar. Herannya tak manis langsung aka tak sedap. Nyesal beli buat hitam gigi adalah.

No comments: