Tuesday 26 February 2013

Siapa Punya Kereta Ni??

Grr geram betullah aku.
Pagi tadi aku pergi berkursus. Punyalah susah nak parking kereta... akhirnya jumpa kereta yang aku kena tuannya, makanya aku letak kete di belakangnya. Yalah, senang nak bagitau tuannya bahawa itu keretaku!.

Alih2 tengok ada sebuah lagi kete parking kat belakang aku. Alaah, biasalah paking lapis2 sebab tempat sempitkan. Yang bikin aku geram, masa balik punyalah berlelama aku tunggu dalam kete sebab hujan lebat selebat2nya, tuan kereta tak muncul2. Aik.. takkan orang tu tak balik. Tak ader anak bini kah? Geramnya aku sampai nak menangis, sudahlah adik kat sekolah belum berambil... tadi jaga tepon kata adik dok main hujan. Hah.. lagilah impak maksima darahku!! Rasa nak tekan hon kuat-kuat.. tapi takut orang kata orang gila mana meroyan kat sini eh.

Adalah setengah jam kemudian ( tapi aku rasa bagai berkurun lamanya..) datanglah tuannya cepat2 mengalihkan keretanya. Rasa kasihan pulak, nak maki pon ada sebenarnya. Tapi sabarkan lebih baik. Hmm...mulia jugak hatiku kan? he.

Teringatlah kisah, ada seorang teman aku ini yang mengalamai nasib yang hampir sama. Bezanya kereta yang lapis ketiga tu krete dia. Punyalah bersembang sampai lupa krete memblok kereta orang. Pabila teringat, maka bergegas2 lah teman ini ke keretanya. Argg... lega.., kereta lapis tengah dah dapat keluar rupanya. Tapi yang tak bestnya, depa letak plastik sampah atas keretanya. he..padan muka pon.

So, kepada saper2 yang parking kereta kat belakang kenderaan orang hendaklah kamu beringat2 supaya tiada yang sakit hati. Kalau nasib baik, ada yang buat ukiran percuma sebagai  tanda kenangan kat bodi keretamu. Mau??


No comments: