Friday 15 February 2013

Hari-hari Yang Tidak Sempat Dinikmati

Lama tak kemas kini coretanku. Masa agak padat pada tahun ini. Banyak peristiwa pahit manis memulakan tahun baharu. Kematian ipar di Kelantan serta kematian moyang bebudak ni. Manisnya pulak uruskan kakak masuk sekolah asrama sebagaimana impiannya, ironinya bukan impianku.... he. Kat rumah tinggal kami bertiga aje macam mula2 kahwin dan dapat anak sorang dahulu kala. Begitulah cepatnya masa berlalu. 

Kat tempat kerja pulak, ada bebudak praktikal dua orang. Aku ditugaskan membimbing mereka walaupun aku sendiripun tidak berapa terbimbing. Ha..ha. Tak per lah, aku buat apa yang termampu. So, aku yang biasanya relaks2 saja, kini rasa sendatlah pulak. 

Terbaharu, sepasukan pemantau akan datang menyerang ke tempat aku. Hah??... Makanya, ramai yang tidak berapa ikhlas nak balik  rumah. Malahannya, cuti tahun baharu cina dan hari Jumaat Sabtu terasa hadir tanpa diperlukan. Terasa tidak rela untuk bercuti. Balik kerja lewat sebenarnya rutin bagiku, tapi kalau lewaaaat sangat tu tidak pernah. Tapi itulah yang banyak orang sedang lalui. Sedar2 hari dah nak bertukar nama. Arg... tekanan. 

Tapi kan bagus jugak ada orang datang pantau, tetiba aku lebih kenal apa itu pelan strategik, pelan taktikal dan pelan operasi. he... Rasanya kalau aku nak ambik upah mereka cipta semua tu, sambil tutup mata aje...tau-tau beres. hurg..




No comments: