Monday 25 February 2013

Rayau2 Kat Pangkalan Kubor

Hari ni nak ke mana boss? tanyaku. Bukannya ada semangat sangat nak berjalan2, tapi sajer ringankan mulut tanya Miste Kamal. Gi Pangkalan Kubor ah. Ala... malas lah pulak memandangkan hari dah dekat pukul 11.00 pagi. Tapi sudah dia beria-ia, maka bersiaplah aku dan adik.

Perjalanan lebih kurang tiga jam dalam 300 km kalau ikut GPS. Oh ye, ni kali pertama aku ke sana. Dalam perjalanan, alamaks!!! lupa pula nak bawa Cik Canon aku, tertinggal atas meja. Makanya tak dapatlah aku buat dokumentasi yang lengkap. Alaa...

Setelah pusing2..pusing, maka sampailah aku ke sana. Eh...kecik saja tempat bebas cukai ni. Banyak barang pinggan mangkuk import dijual, harganya tak pulak aku servey... tapi mestilah murah benor sebab bebas cukai kan. Aku melilau2 cari tudung chifon yang ada lapis-lapis macam aiskrim tu. Amboi... harga kat sini lebih mahal daripada tempat aku. Akhirnya belilah jugak selai buat kenangan. Saiz besar sikit tak der, maka aku hambiklah yang saiz kemetot. 

Yang ni berapa? Oh yang tu RM130.
Tudung Fareeda ke? tanyaku tak berapa puas hati.
Ya... macam Fareeda, tapi tak asli lah. Pulak! tak asli tapi mahal macam yang asli.

Kira2 sejam lebih, we ollz pun baliklah.

Dalam perjalanan tu singgah kat pasar malam kat kampung apa ya. Tapi sebelum sampai pekan Pasir Puteh. Macam biasa, misi aku cari tudung dan ternyata, harganya jauuuhhh lebih murah dari Pangkalan Kubor tuh. Lagi satu yang best, pasar malam ni ada jual sate daging yang besttt sangat. Lain kali nak datang lagi kat sini. 

Untuk ingatan aku, hari Jumaat... kalau nak beli akar pokok buat landskap pukul 7.00 malam baru peniaga buka gerai.




No comments: