Saturday 28 April 2012

Yang Murah Hati

Ada seorang jaga di tempat kerjaku. Orangnya muda dan masih bujang lagi. Baik budi pekerti...  ibarat kata, pakej lengkap kalau nak cari menantu. Namun, bukan aku nak promote kan dia, tapi ada sesuatu yang menyentuh hati ku.

Baru2 ni, dia dapat tunggakan gaji. Tak ader lah banyak sangat tapi dia beria2 menaja majlis jamuan tengah hari dan sambutan hari lahir staf. Siap ada hadiah lagi. Dalam heran dan tertanya2 tuh sempat gak aku dan geng2 makan seketat nyerr  perut. Ya lah, masakan kampung memang senantiasa membuka selera aku. Ulam-ulam cicah budu. Wow........

Sehingga ke saat ini, saat makanan telah lama diproses... namun aku masih tercari2 apakah motif dia menghabiskan banyak wang itu. Mungkin dia akan menerima fasa hidup baharu nan indah.  

Ahh... apa-apa jer lah kan, asalkan dia ikhlas dan aku kenyang. Terima kasih, murah rezeki dan cepat jodohmu. Alhmdulillah. Aku bila lagi???









No comments: