Sunday 22 April 2012

Tempayan Buruk Aksesori Taman Bajetku

Yeaa... aku jumpa tempayan niss di bawah rumah mak aku. Daripada tersembam ajer baik aku cepat2 ambik. Sebenornya masa aku remaja2 dulu aku pernah guna ppayang ni untuk menggubah bungaa..... cewah, rajinnnya aku dulu ekk.

Tapi ngaper sempit ajer mulutnya. Gi mana nak cedok air pakai cebok@gayong tempurung tuh eh??

Mujurlah ada AK yang boleh menjawab persoalan itu. Maklumlah orang veteran.... Katanya tak semua tempayan guna untuk simpan air. Ada gaks guna untuk bubuh garam, pekasam dan pelbagai lagik. Aa ah, yer jugaks. Kalau yang hartawan dan emaswan tuh boleh gaks simpan bebarang harta tu kat dalam ni... ok??

 anak aku panggil pokok kurma... daun mudanya cannntik sangat,
 ibarat bulu burung yang besar. Yang penting dapat menabir pandangan terus 
dari rumah jejiran.... kan? barulah privasi sikit.

 dah mula minat tempayan... 
maksudnya aku dah jadi antik ke?? he.

cantik kan??

No comments: