Sunday 27 March 2016

Mencari Uncle Leong di The Mall

Enam tahun lepas akak menempah kot dengan Uncle Leong yang beroperasi di Pusat Beli Belah The Mall. Kali ini memang bercadang untuk tempah satu lagi. Justeru akak cari hotel yang berdekatan  dengan The Mall. Wahhh... kagum dengan perubahan pusat soping ni... sudah bertukar nama jadi Sunway Putra Mall. Hotel The Legend yang pernah akak tumpang dah jadi Sunway Hotel. Siap ada laluan ke stesen lrt dari dalam bangunan lagi.

Keseluruhannya Sunway Mall lebih best daripada The Mall. Of cos lah kan... mestilah berubah lebih majukan. Tapi... misiku mencari Ramli... eh eh mencari Uncle Leong nampaknya hampagas lah.

Gambar hiasan...

Beberapa hari sebelum datang aku ada sms bertanyakan sama ada beliau beroperasi lagi di sini ke tidak... namun tak berbalas. Check wasap... last seen on 6 November 2015. Huhu.... apa pon aku harap encik leong sihat-sihat saja. Aku suka berurusan dengan beliau atas budi bahasanya yang ramah dan menghormati kehendak pelanggan. Aku nampak dia jujur. Dulu pernah dia dua kali sms aku... pertama ucap Selamat Hari Raya dan keduanya beritahu dia berpindah ie ground floor. Huhu...

Enam tahun lepas usianya 63 tahun. Bererti sekarang 69. Andai kata beliau membalas mesejku pada suatu hari nanti dan masih beroperasi... pasti aku dapatkan sehelai lagi kot hasil tangannya. Oh Encik Leong di manakah dikau?...

No comments: