Wednesday 15 July 2015

Yea... Barang Go Shop Sampai

Entah mengapa rezeki Astro nak dapat duit daripada poketku yang kian kempis ini. Pada suatu hari yang yang cerah dan bahagia... ada seorang budak yang terlalu asyik menonton kartun walau diulang beribu kali tetap matanya dipaku pada teve. Tak tahu jemu dan bosan meski kartun yang sama. Alahai sudah namanya budak... sekali tu apaknya terasa hendak mengusik si budak dengan mengalih channel. Apalagi menangislah si budak tak malu tu.

Tiba2 aku jadi sungguh tertarik pada celoteh promoter2 yang bersembur2 lior mempromosikan kuali. Ala kuali jer pon. Hehh... kuali bukan sebarangan kuali. Kuali pandai menari... hihi.

Dengan sokongan padu sang suami, aku tidak berlengah lagi terus dail nombor tertera dengan bantuan adik. Aikk tadi merajuk. Sekarang diapon teruja tengok aku yang terasuk dengan kuali. Naik pelik dia pun. Yalah kuali warena wareni saper tak tertarik memandangkan kuali kat dapur tu orang panggil menconteng arang ke mukaaa. Tambah lagi tak tercalar walau digoreng paku dan batu.... heh mesti beli ni.

 Oder Isnin sampainya 4 hari kemudian. Sukanya. Satu set lagi tu kawan aku yang mintak tulun aku oderkan. O ya aku pakai kaedah bayar masa sampai jer.
 Aduh cantik... kalernya macam kuih kat bazar Ramadan pulak nampaknya. Tapikan... usahlah dimasakkan paku dan batu macam ikelan tu yer sebab memang tak tercalar. Entah berapa lama kekalisan itu bertahan.
Ohh sudah siap sedia untuk berkhidmat. Memang berbaloi2 peralatan ni dengan harga RM149.00 dapat tiga saiz kuali dan satu tudung. Tak melekat langsung dan kerja2 di dapur menjadi lebih cepat sebab pakai je kuali yang sama untuk menggoreng, merebus dan apa2 saja. Sangat disyorkan.

No comments: