Saturday 4 January 2014

Jamban untuk kucing

Hari ni aku sekeluarga menjadi penyeludup pasir di sungai yang malang. Alah, jangan bersangka buruk dan busuk lah, bukan nak jual atau nak buat rumahpun, aku cuma nak ambil barang dua tiga lori...err dua tiga baldi saja. Itupun untuk buat jamban si kucing2 peliharaanku agar mereka tidak memberontak dan mengutuk atau mendakwa aku. Justeru aku perlu menyediakan prasarana khas untuk mereka memandangkan mereka tu sangat pendendam, sanggup berak depan rumahku berkali-kali di depan mataku. Adusss... 

Jadi aku harapkan aku tidak merosakkan alam semula jadi. Aku memang pencinta alam tapi aku jugak mesti mencintai dan menjaga  alam di sekeliling rumahku daripada sebarang pencemaran darat udara bunyi dan bau. Makanya tidaklah layak aku disabitkan dengan kesalahan. Oh...tolong datuk, jangan saman.

 langkah pertamaku utuskan perisikan ontok sobey2 dulu. Pandang kiri kanan.. manalah tau kot-kotnya ada pengawas sekolah pulak. Ok...line clear, kata adik. Hmmm.
Ops korek pun bermula dengan senangnya. 
Hati-hati bos... jangan terambil tahi orang sudah.
sebenarnya dah rosak...kalau masa kita orang kecik2 dulu pasir ni panjang memutih seumpama pantai Batu Buruk saja persisnya.

No comments: