Friday 27 February 2015

Mencari Muzik di Bumi Kelantan

Sudah dua tiga menjak anak bujangku meroyan nak beli gitar. Haper??? Awak nak jadi ahli musik.... hok alah dialog tu lagi. Belilah wahai anak sementelah lah dia nak guna duit sendiri. Kalau dia nak beli i-phone tu aku tak setujulah sebab tak ada keperluan selain nak bergaya dan menunjuk2... riak.

Almaklum orang dah kerja sementara jadi waiter kat kedai roti tempayan... nanti result keluar, kalau bagus masuk u, kalau tak jadilah toke roti tempayan ye. Berdebar jugak aku menunggu 3 Mac di mana keputusan SPM diumumkan. Oh ye... aku dah mohon cuti.

Hari ni aku berempat ke Kota Bharu. Di samping pergi kenduri sedara... maka aku merewang2 ke pasar raya2 untuk mencari gitar. Misi pertama KB Mall. Kuciwa.

Misi kedua ke Billion...
 Langkah bergaya ala model terompah kayu gitu...
 Budak ni tiba2 jadi ultraman nak habis bateri.
 Hahhh... huhhh... jantung abang berdegup kencang. Dup dup debuk.
 Taraaaa.... sini rupanya kau lepak. Apalak duk kat kedai buku?? Nanti Kamus Dewan marah...
 Aku menyanyi...kau petik gitaarrr senandungkan rindu...
Gigih berlatih macam esok nak buat show. Di ambang Wati.... bersama gitar kapok...kau kurindu...woooh woohhh...Awie...



1 comment:

Anonymous said...

umi mane aciii...
nok balik