Sunday 4 January 2015

Awas Reunion dan Wasap Grup tu...

Kita tak mampu nak tolak teknologi dan aplikasi. Kuasa internet menjadi medium perhubungan yang dasyat. Kalau dulu nak bermesej kena bayar. Kini free ajer. Malahan nak calling calling percuma pon boleh. Huishhh canggih sungguh.

Terkini aplikasi whatsapp...wechat...viber dan macam2 kagi kot. Pintar sungguh hingga boleh menghubungkan geng2 lama zaman sekolah ketika muda remaja. Mula2 tu terujalah dapat bertanya2 khabar setelah lama tak jumpa...aik, macam lagu Nurul pulak.

Bila dah tau sedikit sebanyak maka wujudlah idea nak bertemu. Ye la teringin la nak jumpa sambil2 bolehlah tengok kemantapan dan kementenan masing2. Ada yang masih cantik bergetah...hmmm, ada yang kerkereta hebat. Bagaimana kalau yang tidak semengah seperti aku ni?? Mesti rasa terpinggir malah meminggir dan menyepikan diri. Malas nak layan.

Setelah berbelas dan berpuluh tahun mesti ada macam2 kisah dan hikayat. Ada yang sedang berbahagia dengan pasangan masing2. Ada yang sedang menjanda dan menduda. Dan ada jugak yang masih sendiri...

Nampakkan macam bahaya jer program2 cam gini. Sebabnya ada geng aku yang kemaruk berwasap dengan kawan sekelas dulu setelah berunion. Yang sadisnya masing2 dengan title suami orang dan balu.

Aikkk...aku ni nampak keburukan yang satu tu ajer ke? Memang ada baiknya sebab dah dapat sambung silaturahim tapi berawas2 lah masing-masing dengan status diri sebab dalam wasap dan reunion ni kita mungkin terjumpa semula dengan gadis atau teruna idaman dolu2 tu. Ahaks!!

No comments: