Wednesday 13 November 2013

Mandi @Gambang

Saper tak mandi lagi petang ni?? ha..jom ikut aku mandi kat gambang Water Park. Perjalanan ambil masa lebih kurang 3 jam dari tempat aku. Nak masuk kena bayar tiket lah. Nampaknya kunjungan aku kali ni dalu-alukan dengan tambahan 4 hinggit lagi untuk tiket masuk. Wah! banyaknya naik harga. Tiket kanak2 RM18.90 dan dewasa RM25.90. Tambah makan RM3.90. Kopak jugaklah... Namun disebabkan nak bergumba-gumba dalam air cam badak air yang gemuk, maka kena berkorban apa sajer.
 mula-mula kena pose kat sini dulu sebagai bokti sahih.
masuk kat dalam, kalau nak sewa2 aneka pelampung dan kabana, ni harganya... 
kalau nak main gelungsur tinggi tuh, kenalah sewa tube yg 20 hinggit.
you touch you pay... ha.
 cantik eh. Pondok ni 50 riyal. 
Rasanya kalau musim orang tak ramai, boleh je kot ceroboh tanpa sewa. Kan?
 nasi minyak ni sedap jugaklah. Aku suka. Macam biasalah, ayam tu untuk orang lain. 
Aku makan kuaaah jer. Kuaah jer.

 mandi manda tak hingat. Masa ni lah nak guna skil berenang-renang yang aku masuk kelas renang dulu tuh. Wah!! adik kata aku brenang macam ultraman (dengan gaya buruknya...)
meh balik la...

No comments: