Wednesday 20 March 2013

Makan Malamku Malam Ini

Hari ni rasa tak sedap badan. Rasa ala2 nak demam. Hidung berair menitik-nitik macam paip lus. Tekak rasa tak selera nak makan apa pon kecuali satu...haper? megi lah. Tapi aku tak moo yang masak skima, aku nak rebus dan bubuh sambal pedas kaw2 tu. Tapi sapa nak masakkan? takkan aku... kan termenitis air hidung kat dalam periuk, kena sakit meningitis pulak. Nauzubillah, mulut aku.

Akhirnya sudah tentu lah my sleeping pakner yang selalu hilang resepi. Mesti nak tanya aku langkah demi langkah yang aku maukan. Yalah, tak ikut prosedur kan tak memenuhi aspirasi aku pulak. Ten kiu darling. Hasilnya, 3 kali masak untuk 3 orang yang banyak kerenah.

 ini aku punya, pedas siot.

 adik punya, kosong...kosong Najwa Latif. 
Bubuh rempah sikit ajer, tu pon adik nak tambah air lagi.

ni tukang masak punya. Cukup khasiat.


No comments: