Tuesday 25 November 2014

Setelah Setahun Jambatan Kg Kuala Kejir

Setahun yang lalu... kecohlah berita pasal penduduk sebelah kuala Berang sana terputus hubungan dengan belah bandar. Sebabnya laluan utama Kuala Berang - Ajil dinaiki air dan ditutup kepada semua kenderaan darat. Tinggal laluan altenatif pulak... jambatan Kuala Kejir - Kuala Berang runtuh. Ramailah orang penting negeri dan AP melawat. Akak yang tidak ada keperluan ke Kuala Berang pun tiba2 terasa nak menyibukkan diri. Hok alohhh...

Seminggu jugaklah rasanya terputus kasih sayang antara saudara mara, pekerja dan majikan kotnya. Tapi kendiannya, bersambunglah semula cinta kasih dengan terbinanya jambatan besi sementara yang dibina oleh pihak tentera. Gedegung...gedegang bunyi besinya tak kala menaikinya. Mula2 teruja tapi lelama terpikir bilalah jambatan baharu nak dibina. Takut jugaklah kut-kutnya teruntuh lagi ketika aku melaluinya. Hiii...selisih.

Memang kerja2 ke arah itu nampak dalam proses seperti memperluas dan memperdalam sungai. Membina benteng dan bagai lagi. Lambat benor rasanya weh.

Setelah setahun... barulah fokus pada pembinaan jambatan baharu. Lega sikit tapi tak dapat bayangkan jambatan sementara ni kerja tanggung beban laluan sarat dan berat pabila banjir nanti... Ni gambo live pada petang tadi ye.




No comments: