Monday 26 August 2013

Ukur Beg Tangan Pada Duitnya

Acu tanya wanita mana yang tak nak memiliki henbeg yang cantik berjenama. Angkat tangan saper yang berani tipu diri sendiri tu? he.. aku? derhaka pada diri sendirilah kalau kata tidak.

Tapi janganlah sampai berhutang keliling pinggang untuk bergaya. Ada sorang makhluk tu, sebelum ni dia agak sederhana saja dari segi penampilannya sama ada baju, tudung  dan beg tangan. Maklumlah datang dari keluarga susah. Maka, pada awalnya masih lagi insaf diri lah.
 
  cantiknya...

Namun masa berlalu pantas, dia akhirnya tergoda dengan gaya sorang dua rakannya yang membeli barangan berjenama. Lantas diapun menjadi rakan karib dengan kedai2 online dan pos laju. Sebenarnya tak ada peliknya dengan perangainya itu, kita faham.. wanita yang bekerja terutamanya, perlukan sesuatu yang diingini sebagai hadiah. Makanya kita tidak boleh terlalu berkira sangat untuk diri sendiri. Lagipon bukan selalu, kan.

Yang menjengkelkan hati ( yang aku dengki sebenarnya...he ) adalah sikapnya yang suka menguar-uarkan tentang harga barangannya sebab takut orang tak tahu. Orang lain pon ada gak beg tangan yang lebih mahal daripada tu tapi diam2 ajer. Takut jadi riak pulak. Ada rakanku ni beli beg sampai dua tiga ribu, tapi senyap je. Pabila ditanya... berat hati nak beritahu. Ginilah sepatutnya...

Walau bagaimanapun, tak guna barangan mahal tapi duit dalam beg tak seberapa, kadang nak bayar hutang pun....LIAT.

 

No comments: